7 Feb 2007

Filipina

Purak-purak kerja


Kereta corvette tu...

Smokey mountain- Kawasan pelupusan sampah

One of my meal Seafood Spaghetti

Minggu lepas pergi Filipina dari 30hb Januari sampai 3 Februari. Filipina ni rasanya macam Indonesia jugakla. Kalau kaya tu kaya sangat. Kalau miskin tu miskinla. Tapi yang bestnye kat sana,makanannya memang agak murah, tapi yang tak bestnya bukan halal pun. Masa kat sana tu asyik makan seafood ajala. Malas nak makan sayur, sebab saya ni bukan pemakan sayur. Rasanya trip kali ni paling banyak tengok 'ba alif ba ya' atas meja. Yep, boleh dikatakan tiap-tiap hari. Siap makan depan aku lagi tu. nak kata diorang tak sensitive, tak taula sebab kat Makati tu semuanya Kristian, so aku rasa diorang tak tau kot pasal Muslim. Aku rasa aku sorang je yang pakai tudung kat manila selama 5 hari tu. Aku tak nampak pun orang Malaysia. Sekurang-kurangya kat Thailand nampak jugala masjid. Kat Makati ni haram nak nampak sebuah masjid pun. Tapi aku banyak belajarla pasal kerja kat sini. Teacher mamang best! Waktu dia tengah bercakap aku terpikir' Wow this is the best learning ever'. So passionate and sincere. Can't wait to see her again in March.
To Linda, Happy Birthday!! yang ke dot dot dot..... ( Ala macamla kitaorang tak tau)







No comments:

Chasing Aurora Birthday Trip: Finland, Sweden + Norway

Salam semua.... How you all have been doing so far? I hope you guys are in the good health and bless with your families and friends. Yap...m...