20 Mar 2007

Aku naik jerawat!!!!!!!!

Mak aii, dekat seminggu tak update blog. Memang busy gilerla sampai naik jerawat. Jerawat stress!!!!Tapi Linda kata nampak manis gitu......Sekarang ni tiap-tiap download cerita Goong. Dah download dari siri 7 sampai 17. Memang tengah angau lagi. aku rasa nila cerita yang paling angau yang pernah aku tengok. Ntahla pasal apa, mungkin sebab umur dah lanjut dan masih single. Mungkinkah aku desperate? Tapi cerita ni memang Fairy tale gilerla. Tak mungkin terjadi kat aku. Napala arwah atuk aku tak tunang aku dari kecik ngan anak raja ke, ok gak, hehhehe. Ok stop about this.
Ingatkan nak cuti hari Jumaat ni, dah apply pun, tapi kena pulak jadi'host' untuk staff dan instructor dari Singapore. Kena atur centre visit, transportation macam-macam lagi. aku rasa aku dah 'terjerit' kat bos aku tak taula dia perasan ke tak. Tapi aku rasa dia perasan kot sebab dia tiba-tiba je tanya pasal ni. aku memang tengah geram sebab banyak kerja nak buat serentak. Mana power point untuk Assistant Training dengan jadi presenter lagi, Area Meeting dan esok pun kena buat jugak. Kadang- kadang aku rasa menyesal gak terima jadi FDC, sebab kalau aku bayangkan masa aku jadi assistant dulu, tenang je hidup aku. Hari minggu tak yah kerja, Ni jadi FDC ni , tiap-tiap minggu kerja, bilik tak sempat berkemas, baju apa lagi hantar dobila.
Dulu aku ingat lagi masa kerja kat system, yang paling sibuk pun waktu reportla. Kalau kena marah pun ngan team leader tak pun senior. Aku selalu tengok FDC masa tu selalu keluar, boleh bergembira,pendek kata macam best jer jadi FDC masa tu. Rasanya betul kata Pak cik Spiderman (aka Peter Parker):"With great power comes great responsibility.". Ok sambung kerja balik (^_^)

1 comment:

Cikgu ILi said...

Ira....aku pulak masuk2 terus dalam FD..sejak dr tu aku rase keje FDC yang paling merimaskan dan menyebabkan takde 'life'..paling kesian kat yang dah ade anak bini/laki....siap ckp lg kat boss aku, kalau satu hari aku kene jadik FDC, aku akan resign!kesian ko...walau ape pun ko tetap jd idol aku..hihi..

Chasing Aurora Birthday Trip: Finland, Sweden + Norway

Salam semua.... How you all have been doing so far? I hope you guys are in the good health and bless with your families and friends. Yap...m...