7 Jun 2007

Time's most influential people.

Ari tu tengok kat San Francisco Coffee ada promotion kalau beli Time magazine boleh dapat coffee and muffin percuma, harga dalam 8.50 aja. So, what the heck, aku pun beli ajala. By the way coffee dia tak sedap langsung. Aku lebih suka Guara coffee lagi dan Dunkin donut ice coffee.

Dia terbahagi dalam banyak bahagianla, entertainment, sciences, IT, builders,business, arts, politics, dan activist. Apa yang menarik minat aku adalah yang tukang tulis tu orang yang terkenal. maksudnya diorang tulis siapa yang diorang kagumi. contohnya Donald trump tulis pasal seorang mamat ni yang sanggup membahayakan diri dia untuk menyelamatkan seorang yang terjatuh kat lorong subway. Dia ni pekerja kontrak bangunan so dia tahu kat landasan subway ni ada satu part yang tak kena train so dia cover lelaki yang jatuh tu dengan badan. Mr. trump siap bagi US 10,ooo lagi kat dia.

Satu lagi yang aku suka pasal Bill & Melinda Gates foundation. Diorang ni cover pasal education for children. aku rasa dekat berpa billion diorang dah bagi pasal ni. Banyak jugakla pasal orang-orang kaya yang buat kebajikan ni, Lakshmi Mittal, Warren Buffet, pehtu ada seorang ni David ke apa Rockefeller siap subsidy museum lagi dan juga bina Rockerfeller centre( tempat orang main ice skating, ada pokok christmast yang besar, tempat orang propose, aku rasa tempat ni ada banyak kali dipaparkan dalam filem). Muslim pun ada juga, Prince Ta something-something mendermakan duit dia kat universiti seluruh dunia untuk belajar pasal Islam dan membina right wing dekat Louvre museum( tempat simpan gambar monalisa, Da Vinci Code filem kat sini) untuk Islamic art.

Aku terfikir nak tulis semua ni pasal aku rasa memang kecik sangat aku punya pencapaian dalam dunia ni. Kalau aku mati pun tak de apa orang nak remember sangat. Family dan kekawan mungkin ingatla then what?

I should mark my mark in this world, but how?

No comments:

Chasing Aurora Birthday Trip: Finland, Sweden + Norway

Salam semua.... How you all have been doing so far? I hope you guys are in the good health and bless with your families and friends. Yap...m...